Langkawi

9 februari 2015 - Langkawi Island, Maleisië

Mijn laatste verslag sloot ik af met de melding dat ik die middag de boot naar Langkawi zou pakken. Nou, daar zit ik dus nog steeds. Dat zit zo. De dag na aankomst op Langkawi heb ik het routeboek vergeleken met het aantal dagen dat ik nog tegoed had. Toen bleek dat ik voor op schema lag. En niet zo'n beetje ook. En omdat Langkawi goed beviel, ben ik hier maar gebleven. Het is een tropisch eiland met mooie stranden en een jungle in het binnenland. Ik heb een verblijf vlakbij het strand, maar wat tegelijkertijd grenst aan de jungle. En daar huizen natuurlijk allerlei beesten. 's Avonds is het hier een kakofonie aan geluiden. En er lopen regelmatig makaken bij mij op de veranda. Dan denk je natuurlijk, wat leuk! En dat is het ook wel, maar die aapjes zijn best wel een stelletje teringlijers. Vooral als je aan het eten bent, dan laten ze zich niet van hun beste kant zien. Ze pakken het zo uit je handen. Als je eten buiten laat liggen, dan is het weg. En er is zelfs eten uit mijn huisje verdwenen toen ik de deur open had laten staan. Ook zie je vaak een ander soort aapje. Die zijn er leuk en lief uit en schijnen dat ook te zijn. Helaas durven die niet in de buurt te komen.

Toen ik hier aankwam moest ik trouwens wel even wennen aan het gebrek aan aandacht. In tegenstelling tot in Thailand wordt ik hier op de fiets niet continue begroet of aangemoedigd. Dat zit 'm denk ik in de aard van de mensen, maar ook omdat je hier gewoon meer fietsen ziet en dus minder opvalt. Je hebt hier zelfs een professionele wielerronde. Kenny van Hummel heeft ooit nog een etappe gewonnen.

Ik heb overigens ook hier wel mijn fietskilometers gemaakt. Zo heb ik een rondje over het eiland gemaakt en twee keer de hoogste berg van Langkawi beklommen; Gunung Raya. Een schitterende klim van 13 kilometer met onderweg allerlei flora en fauna. En daarnaast een beetje de toerist uitgehangen. Op het strand gelegen, een kayaktrip door mangrovebos gedaan, brommertje gehuurd, dat soort dingen.

Ik vervolg mijn reis vanmiddag en pak de boot naar het vaste land van Maleisië. En dan nog maar 3 ritjes naar mijn eindbestemming Penang.

1. Edwin:
    9 februari 2015
    Klinkt top Frank! Dus daar fiets je de lokalen ook al naar huis bergop :-)
    Geniet van de mooie dagen die je daarbij resten!
  2. Pieter:
    9 februari 2015
    Hee Frank, leuk om je ervaringen te lezen. Geniet nog lekker.
    Pieter
  3. Jeroen:
    10 februari 2015
    Hè Frank,

Ziet er allemaal geweldig uit, leuke blog, geniet er nog van.

Mzzl
  4. Frank Zadelridder:
    11 februari 2015
    leuke verhalen Frank, je maakt wat mee zeg! Prachtige ervaring lijkt me. Succes en plezier nog de laatste dagen.
  5. Bas:
    12 februari 2015
    Geniet van je laatste dagen Frank!

Gtrz, Bas